female-diet-870519_1920

Kasza bulgur pochodzi z Bliskiego Wschodu, otrzymujemy ją z twardej pszenicy durum. Wyglądem przypomina kuskus. Warto zapoznać się z jej korzystnymi dla zdrowia właściwościami i wprowadzić ją do diety. Wartość odżywcza w 100 g wynosi 342 kcal, bulgur jest bogaty w błonnik (łagodzi wzdęcia i zaparcia, może również zapobiegać procesom rakotwórczym w jelicie grubym), w białko, zawiera węglowodany, niewielką ilość tłuszczów oraz wodę. Obecność pierwiastków, takich jak magnez, potas, sód, żelazo pozytywnie wpływa na procesy krwiotwórcze oraz usprawnia dostarczanie tlenu do komórek organizmu. Ze względu na niski indeks glikemiczny (46) polecana jest diabetykom, a na zawartość kwasu foliowego – kobietom w ciąży. Sposób przygotowania zależy od odmiany – szklankę drobnoziarnistego bulguru (używamy do sałatek, zup)zalewamy 1, 5 szklanki wrzątku, po czym trzymamy 20 minut pod przykryciem aż kasza wchłonie wodę. Średnio i gruboziarnisty gotujemy 6-8 minut w dwóch szklankach wody. Te dwie odmiany mogą stanowić składnik dań głównych.

Leave a Comment